DA LI ENERGETSKI STIMULANSI ZAISTA DAJU EFEKTE?





Evo šta bi trebalo da zapamtite:

-stručnjaci treba jasno da istaknu da li  konzumiranje energetskih napitaka zaista uvećava performanse (na primer većom aktivacijom motornih jedinica) ili nas mozak prevari (tzv. placebo efekat)

-reagovanje na dijetetske stimulanse u velikoj meri varira od vežbača do vežbača i veoma je zavisno od genetike


Diskusije o energetskim pićima i stimulansima druge vrste često se mogu čuti. Oni koji poznaju materiju malo bolje, mogu raspravljati i o perceptualnim efektima ovih dodataka, za koje ćete se složiti verovatno da su različiti prema različitim pojedincima. Ipak, najvažnije pitanje bilo bi da li nam konzumacija dodataka ove vrste zaista nudi bolje performanse ili je u pitanju kognitivna prevara koju režira naš mozak.

Tokom godina istraživanja ovog segmenta pojavila se jedna teorija koja je posebno zanimljiva: šta ako nam pravi dodaci povećavaju refleks istezanja? Danas znamo da je ovo činjenično moguće, ali da li bi se to isto moglo postići i ovim dodacima?

Ukoliko bismo manje pažnje posvetili unapređivanju RM (repetition maximum), mogli bismo se zapitati šta bi se dogodilo ukoliko bismo se posvetili efikasnoj manipulaciji eksplozivnih pokreta i performansi? Ili jednostavnije rečeno, brzini pokreta.  Da pojednostavimo još više: jednostavno ćemo „upariti“ mehanizme odgovorne za ekstenziju i skraćivanje pokreta mišića i efekte veštačkih stimulansa i da vidimo šta će se desiti.

Za potrebe eksperimenta, autor teksta poručio je pakovanje energetskog stimulansa. Potrudiće se da bude što objektivniji i ceo eksperiment neće posmatrati kao trener, već kao racionalno radoznali nutricionista, fizioterapeut, lekar i na kraju kao prosečan vežbač. Cilj je da se sazna kako će naše telo reagovati u ovim uslovima. 


Slede beleške:

Dan 1: iskustva u teretani

„Trening sam planirao za popodne. Nekih dvadesetak minuta pre odlaska uzeo sam jednu dozu stimulansa. Tokom vožnje do teretane, ne samo da sam posebno fokusiran na celu ovu priču o mehanizmima istezanja i skraćivanja mišića, nego mislim da ovo dignem i na viši nivo, ubacujući i manipulaciju ishrane u jednačinu. Podsećam sebe konstantno da mi je cilj da budem objektivan u što većoj meri, jer stimulansi mogu imati uticaja i na naše raspoloženje i sposobnost odlučivanja i procenjivanja faktora i situacija.

U teretani tokom zagrevanja, obraćam pažnju na svoju percepciju. Subjektivno, na osnovu dve stvari mogu reći da li me neki stimulans „radi“ ili ne. Motivaciona muzika koju sam izabrao više me diže, jača mi motivaciju bolje, a moj vizuelni fokus postaje znatno jasniji.  Nekih pola sata nakon konzumacije primećujem da sam znatno „naelektrisaniji“ i bolje koncentrisan nego obično. U narednih dvadesetak minuta koliko mi traje zagrevanje obično, primećujem da znatno više pažnje obraćam na ritam i reči pesama koje mi odzvanjaju u slušalicama.

Nakon treće serije za zagrevanje, osećam da sam potpuno spreman za trening. Primećujem da imam priliv energije i da ponavljanja radim osetno kontrolisanije.
Trening prolazi odlično, ponavljanja se izvode eksplozivno i  u dobroj kontroli. Trening od oko 100 minuta odrađen kao da je za trećinu bio kraći.

Dan 2: dnevna rutina

Doručak u 8h ujutro, uobičajeno: činija natopljenih ovsenih pahuljica, malo borovnica i whey protein, pola šolje kafe. Danas mi je potrebno da u ovaj moj eksperiment unesem malo više konkretnih brojki.
Uzimam pakovanje dodatka i čitam nalepnicu. 

Oko 10h prepodne pripremam se za trening u teretani. Radiću potisak za grudi na smit mašini za koji sam zaključio da je optimalan shodno razmišljanjima i znanju koje sam do tada imao.
Planiram da uradim sledeće: oko 11h ću odraditi vežbu potiska za grudi na smit mašini vodeći se uobičajenim principima i normama, potom ću nakon dva sata po završetku odraditi istu vežbu, ali uz konzumaciju stimulusa.

Opterećenje: 45% 1 RM. Parametri na koje ću obratiti pažnju jesu: snaga, sila, brzina razvijanja sile, brzina kretnje šipke.


Oko 11 sati oprema za trening je spremna. Podsećam sebe da je veoma važno da dam maksimum (i fizički i psihički) oba puta kada budem radio potisak. Pre radne, radim jednu seriju za zagrevanje, 10 ponavljanja. Potom slede dve radne serije (nisam uzimao energetski stimulus).
Oko 12:45 morao sam da se pojavim na neplaniranom sastanku. Stoga sam morao nekih 15 minuta ranije nego što sam planirao uzeti moj stimulus.



Imajući u vidu parametre na koje sam posebno obraćao pažnju, u kasnijem rađenju potiska zabeležio sam sledeće: snaga +19,6%, brzina +12,2%, sila +26,3%, brzina razvijanja sile +6,8%.
A, kada sam ove parametre ograničio na karakteristike refleksa istezanja, sledeće brojke su se pojavile, po uzimanju stimulusa:

Snaga: +9,7%, brzina pokreta (šipke) +11,9%, sila +7,0%, brzina razvijanja sile +51,9%

Zaključivanje:

Iskreno, očekivao sam da će dijetetski suplement u vidu energetskog stimulusa uvećati moje eksplozivne performanse, tj. brzinu. Slične efekte osećao sam i onda kada sam popio malo veću dozu kafe pre treninga ranije. Ipak, ovde moram istaći da su me same brojke prilično iznenadile, jer nisam očekivao da budu toliko izražene.

Brzina razvijanja sile mi je naročito upala u oči, jer je po uzimanju stimulusa zabeležen skok od više od 50%! I po dobijanju ovih brojki podsetio sam sebe da ipak nisu potpuno objektivne i reprezentativne, ali opet ih treba uzeti u obzir. Još jedna stvar koju treba istaći jeste da ni efekti svih stimulusa nisu isti. 
Konkretno u mom slučaju, efekti uzimanja ovog stimulusa za potrebe eskperimenta bili su drugačiji nego oni koje sam osećao u prošlosti sa drugim sličnim proizvodima. Sve ovo na kraju samo mi je još više utvrdilo misao da je veoma važno dobro pročitati i razumeti podatke na nalepnici svakog suplementa. Shvatiti za šta je namenjen, kako ga koristit i slično. Takođe, pažnju treba obratiti i na razne marketinške trikove proizvođača i prodavaca.

Što se čitalaca ovog teksta tiče, veoma vas ohrabrujem da u budućnosti, ukoliko vas neki sportski dodaci ishrani i legalni suplementi zanimaju, da ih oprobate sami, jer će vam to biti najbolji pokazatelj njihovih efekata i korisnosti. 

Na kraju, što se mog malog eksperimenta tiče, mogao bih najobjektivnije zaključiti da uzimanje energetskog stimulansa zaista uvećava performanse, posebno kada se obrati pažnja na mehanizme povezane sa refleksom istezanja mišića. U kojoj meri, to ne bih mogao precizno da kažem, ali moja tvrdnja ostaje.

Izvor: tnation.com




Plaćanje pouzećem, po prijemu pošilke. Pošiljka se šalje brzom poštom.Vreme dostave 2-3 radna dana . CENA paketa (ispod 6.000 RSD) će biti uvećana po ceni tarifiranja brze pošte.

Ako kupujete proizvode čija ukupna vrednost prelazi 6.000 RSD dostava je BESPLATNA. Troškove brze pošte snosimo Mi.
Za kupovinu preko 10.000 RSD uz besplatnu dostavu ostvarujete i popust od 10% 
 

Popular Posts From This Blog

VINSTROL-LOŠE VESTI

ISPOVEST JEDNOG KORISNIKA AAS

ANABOLIČKA FARMAKOLOGIJA-STANOZOLOL (winstrol)