TAJMING SUPLEMENATA U PERIODU OKO TRENINGA



 kako se pije kreatin


U poslednje vreme mnoge respektabilne studije jasno zaključuju da uzimanje važnih nutrijenata poput esencijalnih aminokiselina – EAK (u studijama se koristila doza od 6g), u kombinaciji sa prostim hidratima (u studijama se koristila doza od 35g sukroze) pre i tokom težinskog treninga indukuje stanje poznato kao hyperaminoacidemia, kao i hyperemia. 

Ova stanja znatno utiču na umanjivanje razgradnje mišićnog tkiva do kojeg obično dolazi tokom i nakon treninga, pa stoga imaju veliki značaj za uvećavanje efekata mehanizma rasta, što dovodi do izraženije mišićne hipertrofije.

U jednoj studiji, rukovodioci su vršili biopsije tkiva kvadricepsa kod šest zdravih volontera, od kojih su trojica bili muškarci, troje devojke. Svi ispitanici su pre početka studije obavili analizu krvi kako bi se utvrdio nivo aminokiselina u krvi pre početka studije. Tri uzorka krvi na svakih deset minuta uzimani su iz femoralne arterije i vene kod svakog ispitanika, kako bi se izmerilo prisustvo arterijske plazme i aminokiselina u venama, kao i promene njihovog nivoa.

Cilj studije bio je da se ispita da li esencijalna aminokiselina EAA i ugljeni hidrati (sukroza) daju neke koristi vežbaču ako ih konzumira u periodu oko treninga, kao i da li bi koristi bile izraženije ukoliko se ovaj koktel nutrijenata uzima neposredno pre, tokom ili nakon treninga. U studiji, svaki ispitanik uzimao je oko 42mg EAA pre treninga, dok je nakon treninga uzimana doza od 19 mg EAA.

Istraživači su zaključili da relativno mala količina esencijalnih aminokiselina (6g) u kombinaciji sa prostim hidratima (35g) uneta neposredno pre treninga daje znatno izraženije koristi nego uzimanje istog napitka, sa istim razmerama doza odmah nakon treninga. 


Ova studija nije uzimala u obzir nivo lučenja kortisola, ali imajte u vidu da su slične studije zaključivale da uziomanje hidrata i aminokiselina pre vežbanja umanjuje lučenje kortisola nakon treninga u proseku za 11%, dok uzimanje placebo pića uvećava njegovo lučenje i do 42%.

Iskustva profesionalca:

„Sećam se da sam tokom 2007. uložio trud da tokom off-sezone ostanem utegnut u što većoj meri, kako bih izneo par eksperimenata koje sam nameravao da sam sprovedem na sebi. Znao sam da ako uspem da održim nivo telesne masnoće ispod 10% da jasnije mogu da primetim uticaje raznih protokola sa suplementacijom, raznim dijetama, trenažnim metodama itd.

Oduvek sam bio zadivljen napretkom u punoći i prokrvljenosti mišića do koje dolazi kako se period takmičenja završi, pod uslovom naravno da se takmičar pridržava disciplinovane ishrane u smislu kvalitetnih namirnica ,ali sada sa višim unosom kalorija na dnevnom nivou. Ovaj period izražene „punoće“ može trajati dobrih 4-6 nedelja nakon takmičenja. 

Nakon što sam detaljnije istraživao na ovu temu, prilično sam uveren da je odgovor u racionalnom unosu nutrijenata u periodu oko treninga.


 kako se pije whey protein


Otpočeo sam eksperimentaciju sa različitim prostim hidratima, poput dekstroze, maltodekstrina i drugih sa dobrim, ali ne i odličnim rezultatima. Takođe sam eksperimentisao sa unosom proteina i aminokiselina  - whey izolat, BCAA, hidrolizovani whey protein a dobio sam takođe dobre, ali ne i odlične rezultate. Dodavao sam i kreatin i glutamin, arginin, leucin, kao i druge nutrijente kako bih unapredio efekte ovih pića koje sam unosio.

Sve je dalo solidne rezultate u vidu uvećanog protoka krvi i produkcije nitrooksida usled insulinske reakcije na prisustvo hidrata, nivo aminokiselina je bio uvećan u krvi usled apsorpcije proteina i BCAA koje sam ubacivao u napitke, a uvećane su mi bile i performanse na treningu.

Ipak, potencijalne koristi ovih nutrijenata su znatno bile umanjene prisustvom onih koji se slabije apsorbuju. Ovo je posebno bilo izraženo kada sam koristio vitargo. Za razliku od polimera glukoze koje sam koristio koji nose molekule male težine, ali velike osmularnosti, vitargo je prilično suprotne prirode.

Što se proteina tiče, upotrebljavao sam potpuno netaknute lance, a od aminokiselina koristio sam samo one esencijalne aminokiseline u slobodnoj formi, zajedno sa kreatinom i glutaminom.



Otkrovenje posle takmičenja: 

Kombinacijom nutrijenata u napicima indukovao sam značajan  protok krvi u tkivima. Nakon što sam još malo eksperimentisao sa količinom unete vode, kao i sa razmerama nutrijenata, sastavio sam skoro idealno piće za period tokom treninga koje se savršeno odražavalo na moje ciljeve uvećane prokrvljenosti mišića, uvećanog oporavka i mišićnog rasta. 

Evo šta sam koristio: 100-150g vitarga, 20-30g esencijalnih aminokiselina, 5g kreatin monohidrata, 3g glutamina pomešano u 64-84 unce vode (količina vode zavisila je od doze ugljenih hidrata, više hidrata, više vode).

Izvor: flexonline.com
www.ogistra-nutrition-shop.com

 

Plaćanje pouzećem, po prijemu pošilke. Pošiljka se šalje brzom poštom.Vreme dostave 2-3 radna dana . CENA paketa (ispod 5.000 RSD) će biti uvećana po ceni tarifiranja brze pošte.

Ako kupujete proizvode čija ukupna vrednost prelazi 5.000 RSD dostava je BESPLATNA. Troškove brze pošte snosimo Mi.
Za kupovinu preko 10.000 RSD uz besplatnu dostavu ostvarujete i popust od 10% 
 

Popular Posts From This Blog

VINSTROL-LOŠE VESTI

ISPOVEST JEDNOG KORISNIKA AAS

ANABOLIČKA FARMAKOLOGIJA-STANOZOLOL (winstrol)