UPOTREBA ANABOLIKA: SUKOB LICEMERJA I ČINJENICA





                                                                      


NAPOMENA!  
Svrha  ovog texta je da citaoce  informise o ovoj sve popularnijoj temi. Ovaj tekst,  nemojte  shvatiti  kao  savet ili  uputstvo  za  koristenje i obavezno se konsultujte sa lekarom pre  koristenja  bilo koje/kakvih vrsta lekova! TEKST je preveden u originalu sa engl jezika sa web sajta T-nation, a Ogistra  Nutriton Blog ne odgovara za istinitost  i tacnost  navedenih tvrdnji u celosti ili bilo kom njegtovom delu u prevedenom tekstu!

-Tekst je preuzet sa sajta: www.t-nation.com


Dokumentarni film “Veći, jači, brži” ( BIGER-STRONGER-FASTER), koji govori o upotrebi anabolika među sportistima je jedan od najgledanijih filmova u 2008. godini.
Sam film opravdava popularnost i poverenje koje mu je ukazano, jer je objektivan i problem posmatra sa više strana, nudeći gledaocu da sam donese zaključak i shvati koja bi strana bila u pravu, koja ne.

Motivi stvaranja ovog dokumentarca leže u velikom broju mitova, pogrešnih predstava, ali i naučnih činjenica koje se odnose na samu prirodu anabolika i njihovu upotrebu u svetu sporta.
Režiser filma je Kris Bel i ovaj tekst će opisati intervju sa njim na temu anabolika i njihove upotrebe među sportistima.

Pitanje: Šta si radio pre snimanja filma?
Odgovor: Nakon završetka školovanja, ušao sam u priču oko prodaje članarina za teretane. Istovremeno sam dosta vremena provodio trenirajući u teretani, ali trenirajući i rvanje sa mojim bratom Džonom Cenom, koji je danas poznata faca američkog rvanja. Ali, u ovom poslu sam brzo dobio otkaz, pa sam se povezao sa firmom “Sony” i došao na ideju da snimim “Veći, jači, brži”.

Pitanje: Zašto baš film koji govori o anaboličkim steroidima?
Odgovor: Zato što su oduvek oko mene. Moj brat ih je koristio dok je igrao fudbal, jer su mu omogućavali da se takmiči na visokom nivou. On ih je potpuno prihvatio dok sam ja bio protiv njih.
Isprva sam želeo da snimim jedan film koji bi govorio o dva brata koji su otišli na studiranje. Jedan od njih bi uzimao steroide, drugi ne i film bi pratio njihove priče.

Ali, vremenom sam počeo da prihvatam činjenice iza kojih stoji nauka i one su oblikovale moju svest, a to je i dovelo do toga da snimim jedan film koji bi objektivno ispričao priču o upotrebi anabolika bez ikakvog etiketiranja.
Ali, priča o anabolicima je bila samo deo ideje. Bilo je neophodno naći načine kako da se povežemo i kako da dopremo do što više gledalaca. Jedna od opcija bila je da uključim i svoju porodicu u snimanje filma.
Sve u svemu, definisali smo naše ciljeve i krenuli u realizaciju.                                                                            


Vitamin C





Pitanje:  S obzirom da su vaši producenti radili i neke izrazito liberalne filmove ranije, jeste li brinuli o tome da vas ne shvate ozbiljno?
Odgovor: Rad sa takvim producentima je i blagoslov i prokletstvo. Opet smo se vratili na ciljnu grupu našeg filma. Pozitivna stvar je bila ta što su producenti od ranije poznati, što bi se moglo pozitivno odraziti na gledanost našeg filma. 


Pitanje: Šta ste želeli postići ovim filmom?
Odgovor: Jednostavno sam želeo  da iznesem činjenice, da ih učinim zanimljivim  i da nateram gledaoce da sami procene. Reći ću vam da mi je nakon premijere jedna žena od možda šezdesetak godina prišla i rekla da smo joj promenili stavove filmom.

Čak nas je i lokalni sveštenik pozvao telefonom i rekao da bi trebalo naći načina da se anabolici dopreme obolelima u Africi i da se intenzivira njihova upotreba u medicini uopšte.
Menjanje stavova odraslim ljudima je za nas bila velika pozitivna stvar.

Pitanje: Mnogi kritičari su istakli da ste odradili dobar posao sa ovim filmom. Kao savetnike ste naveli ljude koji rade za druge časopise koji se bave bodibildingom i fitnesom, kao i stručnjake u materiji anabolika. Kako se ovo odrazilo na poruku vašeg filma?

Odgovor: Biću iskren: iako su savetnici u svom radu pristalice upotrebe anabolika, nisam dozvolio da ovo utiče na poruku filma, niti na moje rezonovanje. Jednostavno sam želeo od njih da saznam više informacija, jer bez obzira na njihove stavove, oni zaista jesu veliki stručnjaci u ovoj materiji i veoma dobro je poznaju. U filmu smo svemu prilazili iz više uglova, nudeći “obe strane priče”.  U filmu smo sarađivali i sa ocem koji je tvrdio da se njegov sin ubio zbog upotrebe anabolika. Pričali smo sa brojnim lekarima, bodibilderima i istraživačima, kako bismo obezbedili da oba pristupa (pozitivni i negativni) imaju svoje valjane predstavnike i argumente.

Upravo smo zato istakli da se radi o savetnicima. Kad god smo imali pitanje, njima smo se obraćali za odgovore. Mnogo puta su nam odgovarali rečima “ovo je moje mišljenje, a evo šta su realne činjenice” i slično. 

Pitanje: Postoji li nešto za čim žalite što se našlo u filmu?
Odgovor: Ne baš. Ali, postoji par stvari za koje mi je krivo što se nisu na kraju našle u filmu. Jedna od stvari koej sam loše odradio jeste što sam bodibildere poput Džeja Katlera i ostalih stavljao možda previše u prvi plan. Ipak, treba i dodati da isprva nismo očekivali da će film izazvati ovoliko kontroverze. Jedan poznati fitnes trener je čak otpušten iz jedne poznate firme u kojoj jeradio, jer nam je tokom intervjuisanja za potrebe filma priznao da je uzimao anabolike, dok je sa druge strane, Katler rekao isto to, s tim što niko ni obrvu nije podigao na njegovu izjavu iz iste firme.  Onda smo se zamislili: imamo dvojicu momaka koji rade za istu firmu, obojica su priznali isto, ali samo jedan dobija otkaz. Da li će otpustiti i Džeja naknadno? Naravno da neće.

Da licemerje bude još veće, otpušteni trener nam je takođe rekao da je u pozivu od svojih pretpostavljenih čuo da su naravno znali da uzima anabolike, ali da mu „ne mogu oprostiti“ što je javno priznao. Istovremeno, ista kompanija sponzoriše jedno od najvećih takmičenja u kojem se sportisti ne testiraju pre izlaska na scenu. Toliko o tome da ne podržavaju upotrebu anabolika...     

   
                                                        
NAC





Pitanje: Ispričajte nam malo o tome što ste za potrebe filma doveli nekoliko ilegalnih imigranata da mešaju suplemente u vašoj kuhinji. Koja je poenta toga?
Odgovor: Imao sam prijatelja koji je jednom želeo da mi  proda suplemente ispred teretane, iz njegovih kola. Momak je jednostavno kupovao sastojke, mešao u svojoj garaži i prodavao.
Tokom snimanja filma isti ovi imigranti su nas svakodnevno vozili za potrebe posla. Kada sam im došao sa idejom da mi mešaju suplemente, mislili su da sam lud, ali smatram da je ovaj segment filma od velikog značaja za gledaoce.

Pitanje: Pričali ste čak i sa političarima koji su inkriminisali upotrebu anabolika. Da li vas je nešto iznenadilo u razgovoru sa njima?
Odgovor: Pomislio bi čovek da ti ljudi imaju bar neku predstavu o onome što su „zabranili“. U redu, ne očekujem da znaju razliku između anavara i testosterona, ali očekivao sam bar neku minimalnu predstavu o anabolicima. NIŠTA!
Tada sam bio veoma razočaran iz razloga što upravo ljudi koji su ih označili nelegalnim nemaju pojma o njima. Zašto su nelegalni? Zašto opasni? Gde su dokazi za to? Neka pokažu bilo šta, samo nek bude konkretno.

Pitanje: Da li je ovo bilo jedino negativno iskustvo sa predstavnicima vlasti?
Odgovor: Nikako. Biću realan i reći da su pojedini političari sa kojima smo pričali znali o čemu razgovaramo i imali osnovnu predstavu o predmetu razgovora. Jedan mi je rekao da je čak naložio da se zabrani andro, jer je saznao da je ovaj lek ustvari prekursor steroida i da ga njegov sin koristi.
Kada sam ga pitao, da li je sproveo neko istraživanje, ili se detaljnije raspitao o tome zašto bi andro bio štetan, nije mi odgovorio ništa. Samo mi je rekao da želi da da dobar primer klincima.  Da, ovo je isti čovek koji je nekih godinu dana pre intervjua priveden zbog brze vožnje u pijanom stanju sa prostitutkom na suvozačevom mestu. Dobar primer deci sigurno...

Pitanje: Jedan od saradnika filma jeste i Greg Valentino, poznat po upotrebi sintola. Ali, nijednom niste spomenuli upotrebu sintola u filmu. Zašto?
Odgovor: Jesmo se dotakli te teme, ali nisam ništa objavljivao iz razloga što nisam imao konkretne dokaze. Greg je izričito govorio da nikad nije koristio sintol, ali da jeste uzimao anabolike.  Treba doduše primetiti da prodaje sintol preko svog veb sajta.

Pitanje: Vaše mišljenje o upotrebi anabolika u bodibildingu?
Odgovor: Ne vidim problem u tome. Na kraju krajeva, koga je briga? Ljudi ne treba da gube iz vida da je ovo ekstreman sport.
Iskreno bih voleo da vidim potpuno prirodne takmičare na Olimpijadi. Ko bi inače želeo da gleda i prati sportiste koji bi bili osetno manji, osetno manje mišićaviji, osetno sporiji...

Pitanje: Razgovarali ste i jsa jednim anti-doping ekspertom koji vam je rekao da je testirao preko 2000 takmičara koji su bili pozitivni, ali im je ipak dozvolio da se takmiče. Posebno ste naglasili 1988. I Olimpijske igre u Seulu i trku između Bena Džonsona i Karla Luisa. Šta nam možete reći o tome?
Odgovor: Svi znaju da je B.J. koristio anabolike. Osvojio je zlato, ali mu je narednog dana oduzeto, jer je bio pozitivan na testovima. Medalja je predata drugom, Karlu.

Ono što manji broj ljudi zna jeste da je isti taj Karl par meseci pre trke bio pozitivan na različite vrste amfitamina. Tehnički, ukoliko ste pozitivni na droge i dopinge tokom bilo koje faze kvalifikacija, diskvalifikovani ste i sa Olimpijade. Ali, ovo nije bio slučaj i sa Karlom. Nešto pre ovog testa, Olimpijski komitet iznedrio je pojam “nenamerna upotreba” koja označava situaciju u kojoj je sportista koristio nedozvoljena sredsstva, ali ne u nameri za poboljšavanje rezultata.

Svejedno, Karl je bio pozitivan na efendrin i pseudoefendrin, koji mogu itekako imati značaja kod sprintera koje razdvaja samo par desetinki sekunde.
Mnogo licemerja postoji i u svetu sporta.

Pitanje: U filmu ste povukli paralelu između korišćenja anabolika u bejzbolu i primera radi laserske operacije oka kod igrača golfa, ili sa injekcijama kortisona koje mnogi uzimaju. Mislite li da je to pošteno?
Odgovor: Naravno da jeste. Ukoliko koristite bilo šta kako biste uvećali svoje prirodne performanse, onda to jeste varanje! Realno, ukoliko hoćemo da ocrnimo anabolike, onda budimo temeljni i ocrnimo sve ostale slične stvari.
Da se razumemo, većina profesionalnih sportova ima pravila kojima se zabranjuje upotreba anabolika. Ali, mišljenja sam da sve to postaje zamagljeno sada. Primera radi, nedavno sam operisao kuk i prepisali su mi vikodin. Sa druge strane, mnogi igrači fudbala uzimaju vikodin da bi mogli da igraju. Zar ne bi i to trebalo da bude varanje?


                                                                
Arginin





Iako nisam za to da se upotreba anabolika promoviše među sportistima, smatram da im to treba dozvoliti onda kada se oporavljaju od povreda i operacija, u okviru medicinskih tretmana i terapija.
Zanimljivo je to koliko i mediji imaju značaja u ovome: ukoliko bi za nekoga rekli daje koristio “lekova uz recept” onda niko ne bi ni trepnuo. Ukoliko bi ipak izneli da je koristio anabolike, onda bi ga svi zasuli munjama i gromovima. 

Istina je da iako znamo o njima, itekako su nam potrebne nove studije koje će stvari učiniti još jasnijima, ali pitanje je da li će se takve studije organizovati ubuduće.

Pitanje: Želeli ste da intervjuišete i Arnolda za potrebe filma, ali ste bili odbijeni. Šta ste želeli da ga pitate?
Odgovor: Ne samo da smo bili odbijeni, već su nas iz njegove rezidencije ispratili pod oružanom pratnjom.  Iskreno, nismo imali nikakve loše namere, Arnold je bio i ostao jedan od mojih heroja.
Što se tiče njegovog stava u vezi sa anabolicima, rekao bih da je nejasan. Sa jedne strane govori da su štetni, sa druge promoviše svoje takmičenje na kojem sportisti očigledno koriste anabolike.
Glavno pitanje koje sam želeo da mu postavim jeste: “Vaša životna priča je jedna od najsjajnijih i najpoznatijih u Americi. Veliki deo zasluga dugujete upotrebi anabolika. Kako onda oni mogu biti loši po vas?”.

Pitanje:  Na kraju, da li ste zadovoljni rezultatima koje je vaš film ostvario?
Odgovor: Definitivno. Želeo sam da snimim film koji će problem predstaviti ogoljen, onakvim kakav jeste, bez držanja ičije strane. Sve ovo je naša svakodnevnica. Prilično je neverovatno šta sve možete uraditi sa svojim telom korišćenjem botoksa ili liposukcije, a steroidi su ilegalni jer želite na primer da izgledate bolje na plaži...

Da li je uzimanje anabolika varanje? Ne bih znao. Bitan je kontekst u kojem se uzimaju. Verujte mi, idalje sam zbunjen.

Izvor: tnation.com


Plaćanje pouzećem, po prijemu pošilke. Pošiljka se šalje brzom poštom.Vreme dostave 2-3 radna dana . Cena paketa (ispod 5.000 rsd) će biti uvećana po ceni tarifiranja brze pošte.

Ako kupujete proizvode čija ukupna vrednost prelazi 5.000 rsd dostava je BESPLATNA. Troškove brze pošte snosimo mi.
Za kupovinu preko 10.000 rsd uz besplatnu dostavu ostvarujete i popust od 10% 
                                            

Comments

Popular Posts From This Blog

VINSTROL-LOŠE VESTI

ISPOVEST JEDNOG KORISNIKA AAS

ANABOLIČKA FARMAKOLOGIJA-STANOZOLOL (winstrol)