„NOGE“ by Timea Majorova and Beathany Carter Howlett



SAVETI ZA   ZENE  OD  POZNATIH  ZENA
  (Timea Majorova  and Beathany Carter Howlett)
                                                                                                          
„NOGE“ by Timea Majorova

Timea Majorova opisuje svoj naucno-fantasticni program za oblikovanje nogu

            Jedna od stvari koje se mogu tvrditi sa relativnom sigurnoscu jeste da je veca mogucnost da cete Timeu videti na velikim ekranima,nego na fitness sceni.2002.godine je otisla u penziju sto se tice fitnesa sa 27 godina.Bas kao sto se iznenada pojavila 1997.godine pobedivsi na Nacionalnom slovackom prvenstvu i Svetskom prvenstvu isto tako se i povukla.Zapravo,na fitnes Olympija takmicenju 2001.godine ,kada je osvojila 5.mesto,preplavile su je emocije u tolikoj meri da su bacile u senku njen odlazak u penziju.

            „Za mene je to bio prelomni trenutak“,kaze Timea dok sedi prekrstenih nogu u stanu koji deli sa svojim suprugom Josefom Drzmanom vlasnikom teretane.“Pokusavam biti jaka i bude me sramota kad pred nekim puknem,tako da sam u tom trenutku htela biti svoja.Iznenada mi je prisla Monica Brant,a ja sam plakala.Bila sam sigurna da cu se plasirati medju prve tri-to je bio moj san.Pre godinu dana bila sam cetvrta  a moja rutina i telo izgledali su puno bolje.Mozda mi je zbog toga bilo jos teze.Toliko sam puta bila medju prvih pet i posle nekog vremena to vam vise nije dovoljno.Zelite da pobedite.“

            Dve nedelje kasnije.Pre nego sto se sleglo razocarenje,zbog plasmana na Fitness Olympija,Timea je otisla u Budimpestu na takmicenje.Zena koja sebe smatra Madjaricom stvarno je htela nastupati na nacionalnom takmicenju u svojoj domovini.mada toga tada nije bila svesna sam nastup na takmicenju je takodje doprineo oprostaju.Njena majka koja je od samog pocetka bila protiv ovog sporta nezno je nanosila bronzanu kremu na njenu kozu.Nakon sto je pobedila brat je zagrlio i reka:“Sada si pobednica,ponovo si sampionka.Ne moras se vise takmiciti.“


            Tad je pomislila da se brat Sali ali kada je stigla kuci,jos uvek razocarana plasmanom na Fitness Olympija,pala je u depresiju.Zelela je da bude sama i suprug je odveo u Taos,drzava Novi Meksiko.“Izabrali smo ovo izrazito duhovno mesto.Naslo smo kucu usred nicega“,kaze Timea.“Bilo je tako romanticno-otvoreni putevi i planine.Imali smo kamin i puno vremena smo proveli kuvajuci i razgovarajuci o zivotu i svemu ostalom.Zakljucila sam da je vreme da krenem dalje.Nisam bila sigurna sta zelim raditi ali sam u tih 10 dana ojacala i iznenada sam pocela gledati drugacije na sebe.Za mene je to bilo predivno iskustvo.Po povratku u Los Angeles,Timea je sledece tri nedelje provela sabiruci se.Odlucila je zaposliti novog agenta.U januaru iznenada nazvao je prijatelj glumac i poceo je nagovarati da krene u skolu glume.Tek je u tom trenutku bila spremna da ga poslusa.Sledeci kurs je pocinjao u februaru tako da je poziv dosao u pravo vreme.Pocela je pohadjati casove glume i uzivala je u svemu.Tokom tog perioda njena prijateljica takodje fitnes takmicarka,Brenda Kelly spomenula je reziseru filma „Queen of the Outer Space“i predlozila mu ovu zenu iz Istocne Evrope.Nakon sto je dobila ulogu pocela je vezbati jos predanije.

            Njena strast prema novom cilju je zaista snazna i voli cuti kako je imala srece da je fitnes arazmane uspela zameniti tako dobrom prilikom.“Znam da sam nadarena a sada mi se pruzila prilika da to i dokazem.“
            Ljudi Timei govore da je tesko uspeti u holivudu.To i sama zna ali je nepokolebljiva.“Sta moze biti teze od fitnesa?“Bila sam na striktnim dijetama i ubijala se gimnastikom,a sad moram uciti tekstove.To e novi posao,ne znam nikog i krecem ispocetka.I bas takvi novi poceci me usrecuju.“

NOZNI POTISAK

            Timea sedi na spravi.Razmak izmedju stopala je neznatno manji od sirine ramena.Stopala su visoko na platformi.Ispruza noge i ruke kako bi zauzela pocetni polozaj.Odrzavajuci,glavu vrat i ledja u ravni,savija kolena kako bi pocela da spusta teret prema sebi.Stopala i ledja su celom duzinom naslonjena spravu.Kako se kolena priblizavaju telu priblizno pod uglom od 90stepeni na trn se zaustavi pre nego sto snazno pritisne platformu kako bi se vratila u pocetni polozaj.


HODAJUCI ISKORAK

            Ispred Timee se nalazi prilicno dugacak prazan prostor za iskorak.Stoji uspravno drzeci po jednu bucicu u svakoj ruci.Radi iskorak napred i savija vodece stopalo sve do 90stepeni.U tom polozaju bedro treba da bude gotovo paralelno sa podom a list okomit na pod.Prednjim stopalom se dize a zadnju nogu gura napred sve do polozaja u kom su noge ispruzene i jedna do druge.Zatim isto ponavlja drugom nogom.“Radeci ovu vezbu osecam kvadricepse,gluteuse,bicepse nogu i aduktore.

TIMEIN TRENING ZA NOGE

Vezba                                                 serije                                              ponavljanja

Nozna ekstenzija                                     2                                                         15-20
Cucnjevi na smith spravi                        2                                                         15-20
Nozni potisak                                          2                                                         15-20
Iskorak u hodu                                        2                                                          15-20
Nozni curl iz lezeceg polozaja                2                                                          15-20

*S obzirom da kamera dodaje pet kilograma gotovo svaki dan radim kardio vezbe.Trcim vezbam na steperu-te vezbe su dobre za izdrzljivost ali i za oblikovanje gluteusa i nogu.ponekad preskacem po dve stepenice na stepenistu kako bi povecala ekstenziju kukova.
*Kod cucnjeva i iskoraka kolena su uvek u ravnini stopala.Ako su kolena isturena napred povecan je rizik od povrede.
*Radite vezbe za noge bez obzira na to sto su vam cudne i teske.Naravno da je lakse usavrsiti noznu ekstenziju od iskoraka.Medjutim to ne znaci da ne treba da radite iskorak.Sami iskoraci ukljucuju vise zglobova i vise misica  i naravno da  su tezi,ali to je  ono  cemu trebate  teziti.
*Cesto menjajte  rutinu  za  noge.To je  jednako  vazno  kao i  odmor.Ako ne  zelite ceo mesec  provesti radeci teske  treninge,usredotocite se na rutine koje  vam  odgovaraju,a  s  vremena  na  vreme ubacujte velike  tezine.Tako  cete  iskljuciti mogucnost  stagnacije.
*Najveca  pogreska  pocetnika jeste  precest  rad  na  nogama.Ako treniraju  prema  split  treningu,vecina  zena  ne treba  na  nogama  raditi vise od jednom  svakih pet  dana.Ja cesce  radim  na  njima,ali ja sam  sportistkinja  i potreban  mi je  veci  stimulans.Takodje  pokusavam preoblikovati  svoje  telo.


*Nemojte  ici do  iznemoglosti kod  vezbi kao  sto  su  cucnjevi i iskorak  sve  dok  ne usavrsite  tehniku.

CUCANJ NA  SMITH SPRAVI

Stojim ispod  sipke tega.Sipka mi je  naslonjena na ramena i trapeziuse.Rukama  hvatam sipku vodeci racuna  da mi je  razmak izmedju  saka kojih dvadesetak cm veci od sirine  ramena.Rotiram  rucne  zglobove  kako bi  teg odvojila  od  stalka.Zatim  ispruzam  noge  u pocetni  polozaj vodeci racuna da je  polozaj tela  ispravan(ledja  ravna,trbusnjaci i  gluteusi  zategnuti,nozni prsti neznatno  usmereni prema  van).Grcim  koljena  i spustam  kukove unazad kako bi  se  spustila  u  cucanj.Glava  i vrat su u  ravnini  tokom cele  vezbe.Spustanje  je postepeno  i kontrolisano,u polozaju u  kojem  su  butine u paralelnom  polozaju sa  podlogom,vracam  se  u pocetni  polozaj.Napomena:za  promenu,ove vezbe  ponekad  radim sa stopalima  jedan  uz drugi kako  bi veci naglasak stavila na  kvadricepse.

NOZNA  EKSTENZIJA

Sedim  na  spravi tako da  su mi  ledja ravna  uz  naslonjac,kolena  su odmah do ruba  sedala,a prednji  deo noznih zglobova naslanja  se  na valjkaste  platforme.Nakon  sto se  ravnoteze radi  uhvatim  za  rucke,polako dizem  valjke  ispred  sebe,a  nozni  su  zglobovi pri tome  fiksirani u isti polozaj.Kad  su  mi  noge posve  ispruzene,snazno  stegnem kvadricepse,zadrzim kontrakciju i zatim  ponovo pocnem spustati noge u pocetni  polozaj.



DOBITNA KOMBINACIJA:MOZAK I TELO by  Bethany Carter Howlett

S obzirom da imamo obicaj u svakom broju Fitnessa predstaviti po jedno ime vrehunskog zenskog ili muskog bodibildinga ili fitnesa,za ovaj broj odlucili smo pregledati karijeru jedne fitnes takmicarke za koju se ne moze reci da postize vrhunske rezultate.Naime,Bethany Carter Howlett kojoj cemo se posvetiti nalazi se tek na 68.mestu svetske IFBB-ove liste najuspesnijih fitnes takmicarki u svetu u zadnjih pet godina.Medjutim,cinjenica da ona ima tek 25godina,da je relativno nova u sportu,da napreduje jako brzo,da je vrlo inteligentna,da izgleda dobro „kao milion dolara“ i da je pred njom velika karijera nagnale su nas da predstavimo bas Bethany Carter Howlett.


            Bethany Carter Howlett rodjena je 3.11.1977.godine u Fairfaxu,americkoj drzavi Virdziniji.Kroz svoje detinstvo Bethani je bila neumorna baveci se mnogim aktivnostima,sportskim i onim koje imaju manje veze sa sportom:bila je cheerleadersica,plesacica,model,pevacica,a od sporta najvise uspeha je imala u gimnastici,sto je jos stvorilo odlicnu bazu za kasnije bavljenje fitnesom.Bavila se i baletom i softballom ali ni najmanje nije zapustila skolovanje:pohadjala je Chantilly High School gde je bila clanica skolskog saveta koji je cenjen u celoj americi.U to vreme magazin Downbeat njen savet proglasio je za najbolji u SAD-u.Nakon sto je srednju skolu zavrsila sa prosecnom ocenom 4.0 dobila je stipendiju za University of Virginia,gde je upisala i u roku zavrsila molekularnu biologiju ,spanski jezik i muziku,odnosno vokalno izvodjenje,za sta se specijalizovala.Dakle,naslov ovog teksta je „Mozak i telo“.Do sada smo rekli puno o mozgu,sad vec mozemo nesto i o telu.
           
            Pre nego sto je upala u fitnes,Bethany se bavila bodibildingom,imala je perspektivu da postane vrhunska bilderka,bar su joj svi tako govorili.Zasto se ipak prebacila u fitnes?Bethany je zakljucila da je fitnes sport u kom se moze razviti bolja karijera.Sport koji ce se sve vise razvijati u buducnosti,sport koji ima dobru perspektivu.Sem toga fitnes takmicarke su puno vise u medijuma od bilderki,a to je vazna stvar posebno sa gledista zarade.Takodje,Bethany je smatrala da joj je trinaest godina bavljenja gimnastikom i te kako dobra prevaga za bavljenje fitnesom.
            S obzirom da je rodjena u SAD-u i ima pravo americko ime,Bethany je ustvari Svedjanka.
            Od malih nogu bilo je vidljivo da sam za jednu zenu gradjena prilicno atletski,pa kada se tome doda i cinjenica da sam pravi takmicarski tip,da volim da se dokazujem i pobedjujem ne cudi sto se bavim sportom,kaze Bethany.

            Cini se da si imala prilicno zgusnut raspored u srednjoj skoli i na fakultetu baveci se svim mogucim vanskolskim sportskim i drugim aktivnostima.Jesi li uopste imala vremena za druzenje sa ljudima?

            Da,bez obzira imala sam energije i vremena druziti se i izlaziti.Mogu reci da je taj deo zivota za mene bio savrsen.Imam puno jako dobrih prijatelja.Odrasla sam u gradu koji je relativno blizu Vasingtona,pa sam u vreme srednje skole dobro upoznala nocni zivot glavnog grada.

            Reci nam nesto o tvom delu karijere u kom si se bavila bodibildingom.

            I tad mi je islo jako dobro: sa 20godina sam osvojila Vasington D.C: Regional show,Virginija State show,Collegiate Nacionals, a uspela sam se plasirati medju prvih 5 na NPC Junior Nacionals! Posle toga sam odlucila da predjem u fitnes,a da bih to uspela spustila sam svoju kilazu za cak 20 kilograma.

            Koje su najlepse a koje najruznije tacke tvoje karijere?

            Najruznija je sigurno bila lom moje leve podkolenice za vreme izvodjenja rutine na treningu.Nisam mogla da verujem sta mi se dogodilo,nikad nisam bila povredjena,a onda sam se povredila izvodeci vezbu koju radim vec godinama.Sesnaest nedelja sam cekala na oporavak svoje noge.Ipak za celo to vreme oporavka trenirala sam ostale delove tela i normalno sprovodila dijetu.Najlepsi trenutak je onaj kada sam uspela dobiti pro-card,ulaznicu u profesionalne vode.


            Koja ti je omiljena vezba?

            Volim raditi kvadricepse.Dok sam se bavila bodibildingom znala sam da opteretim noge zaista velikim tezinama.Sada je drugacije,radim jako puno super serija sa puno ponavljanja i to je nesto sasvim drugacije od bodibildinga.Ja inace na jednom treningu radim ceo gornji deo tela-stvarno mislim na ceo gornji deo-sa puno superserija i puno ponavljanja i to sve zbog toga da ne bi postala previse misicava.Moji misici jako brzo rastu,a ako zelim biti dobra fitnes takmicarka onda ne smem previse razvijati misice.svakog dana obavezno dodam i sat vremena kardio treninga.Pored toga gimnastiku vezbam tri puta nedeljno.

           
Koji suplementi stvarno rade?

Minerali,vitamini,“dobre“ masti i proteinski prasak su stvari koje mora imati svako ko zeli razviti svoje misice.

Cime se bavis sem sto treniras i takmicis se?

Imam svoju kompaniju koja se zove Better bodies by Bethany.Bavimo se licnim treninzima,ali tako sto idemo kod ljudi koji nas traze u njihove kuce i teretane i tamo za njih i sa njima radimo programe treninga.Tim poslom se bavimo vec vise od dve godine.

Sta bi jos htela promovisati,o cemu bi htela da se vise prica?

O mojoj web stranici, www.bethanyhowlett.com Ta web stranica je zaista posebna i to zbog toga sto sadrzi vise od 120strana informacija o suplementima,dijetama,treningu i svemu vezanom za trening.A ima i deo na kom se mogu skinuti planovi treninga i raznih dijeta a ima i preko 200fotografija.

Koliko traje tvoja dijeta pred takmicenje?

Moja dijeta je ustvari moj nacin zivota,tokom cele godine pazim sta jedem i koliko jedem,ali sesnaest nedelja pred takmicenje ipak promenim ishranu kako bih za takmicenje bila fit.

Koji je tvoj konacan cilj u ovom sportu?

Cilj je predstaviti fitnes svetu ono sto mu fali :devojku dobro gradjenu,prirodnu,visokoobrazovanu gimnasticarku koja ce biti prava glasnogovornica ovog sporta.Ni jedna sadasnja fitnes takmicarka nije toliko kompletna.Za sada odlicnim rutinama nedostaju odlicna tela i obrnuto,a sve je zacinjeno sa puno ne bas obrazovanih devojaka.

Dakle,Kelly Ryan,Amy Fadly i ostale devojke nisu kompletne?Takav stav ce ti doneti puno neprijatelja u ovom sportu.

Ti si naglasio imaena tih devojaka ne ja.Sve te devojke su odlicne sportiskinje a ja ih ne poznajem dobro da bih mogla govoriti o njima .Nisam rekla da je neka od njih losa kazem da je imam puno vise kvaliteta.Sem toga ja u sportu nemam neprijatelja jedini koji mi mogu stvoriti neprijatelje su novinari fitnes magazina sa svojim neutemeljenim tekstovima.

Zelis da kazes da u sportu ima puno neobrazovanih devojaka?

Problem je sto devojke odustaju od skolovanja i daju otkaze na svojim radnim mestima kako bi se preselile u Kaliforniju i trenirale fitnes-a to je lose.Sportisti bi trebali malo vise balansirati izmedju treninga i edukacije a ne da se posvete samo treningu i zapuste intelektualni razvoj.


Moram priznati da i ja znam puno fitnes i bodibilding takmicarki koje pojma nemaju ko su Cory Everson ili Bev Francis.

O tome ti govorim.
Cini se da si poprilicno samouverena ali neko ko procita ovaj intervju mogao bi pomisliti da si i umisljena?

Ja sam ekstremno samouverena,ali trebalo bi da zans da neces puno postici u zivotu ako nemas vere u sebe.Nije moja greska sto neko mesa samouverenost i umisljenost.Ovakav moj stav me doveo do ovoga gde sam sad i bice da je to uredu kad sam ovako napredovala.

Vec neko vreme si u vezi sa IFBB profesionalcem Kingom Kamalijem.Kako izgleda vas zajednicki zivot?

Ide nam jako dobro a posto smo u istom sportu i istoj industriji pomazemo jedno drugom i imamo veliko uzajamno razumevanje.Imamo vrlo opustenu vezu,zajedno smo vec sest godina ali jos uvek zivimo solo,imamo obicnu vezu decka i devojke.



PROFIL

IME:Bethany Carter Howlett
VISINA:170cm
GRUDI:87cm
STRUK:61cm
BOKOVI:87cm
BICEPS:33cm
KVADRICEPS:53cm
TEZINA:takmicenje:61kg
VAN SEZONE:65kg

TRENIN RUTINA

Ponedeljak
Kardio(ujutru)/kruzni trening za gornji deo tela/trbusni misici

Utorak
Kardio(ujutru)/kvadriceps/listovi/trbusni misici

Sreda
Kardio(ujutru)/kruzni trening za gornji deo tela/trbusni misici

Cetvrtak
Kardio(ujzutu)/zadnji deo nadkolenice/gluteusi/listovi/trbusni misici

Subota
Kardio(ujutru)/gimnastika/istezanje

Nedelja
Kardio(ujutru)/gimnastika/istezanje

Kruzni trening za gornji deo tela sadrzi sat vremena intenzivnog vezbanja za ceo gornji deo tela.Vezbe radim jednu za drugom u superserijama do otkaza misica.


SUPLEMENTACIJA

Lista suplemenata koje Bethany obavezno koristi tokom cele sezone:
Proteini,Vitamini,Minerali,Vitamin C,Vitamin E,Kalcijum,BCAA,FFAA,Creatine,Glutamine,Thermogenic formula,Pro-Amino Plus
 

Casopis FITNESS, broj 37


Plaćanje pouzećem, po prijemu pošilke. Pošiljka se šalje brzom poštom.Vreme dostave 2-3 radna dana . CENA paketa (ispod 6.000 RSD) će biti uvećana po ceni tarifiranja brze pošte.

Ako kupujete proizvode čija ukupna vrednost prelazi 6.000 RSD dostava je BESPLATNA. Troškove brze pošte snosimo Mi.
Za kupovinu preko 10.000 RSD uz besplatnu dostavu ostvarujete i popust od 10% 
 

Comments

Popular Posts From This Blog

VINSTROL-LOŠE VESTI

ISPOVEST JEDNOG KORISNIKA AAS

ANABOLIČKA FARMAKOLOGIJA-STANOZOLOL (winstrol)