TRENIRANJE DO OTKAZA





TRENIRANJE DO OTKAZA PREMA DORIJANU JEJTSU

Pitanje:
„U tvojim tekstovima često pominješ treniranje do otkaza, ali lično nije mi baš najjasnije kako da odredim šta bi ZA MENE predstavljao otkaz mišića. Da li je to momenat kada više ne mogu da odradim naredno ponavljanje, ili je to momenat kada više ne mogu da ostvarim pokret bez asistencije? Molim te, objasni mi“.

Odgovor (Dorijan Jejts):

„Pojedina imena iz ovog sporta koja su već značajnije vreme prisutna olako i uprošćeno shvataju frazu „treniranje do otkaza“. Ovaj termin se nepravilno koristi radi opisivanja više faza u premoru mišića koji je aktiviran prilikom izvođenja neke vežbe. U nastavku ću se potruditi da ti to podrobnije objasnim.

Kada izvodim vežbu poput kosog potiska na mašini i odaberem opterećenje sa kojim mogu da odradim kvalitetnih osam ponavljanja, mislim da mogu da ih odradim sa veoma dobrom formom. Pri izvođenju osmog ponavljanja osećam da sam veoma blizu otkaza i da naredno ne mogu da izvedem samostalno, pri dobroj formi. Ovo bi se moglo označiti kao pozitivni otkaz. 

Ukoliko si gledao moje fotografije i video snimke, primetio bi da sam većinom trenirao sa partnerom. Iako sam najčešće trenirao do ove tačke, tj. do pozitivnog otkaza, ponekad sam želeo i da idem preko toga. 

Dakle, i pored toga što dođem u momenat kada naredno ponavljanje ne mogu samostalno da odradim kako treba, želim da idem dalje sa forsiranjem, a narednih 2-3 ponavljanja odradim uz pomoć partnera. Dakle, ova forsirana ponavljanja radim uz pomoć spotera, tako što mi on smanjuje opterećenje tokom pokreta koliko je potrebno. 

S obzirom da sam kao primer naveo kosi potisak na mašini, ovde bi se asistencija spotera odnosila na to da on šakama blago povlači drške mašine na gore, olakšavajući mi tako pozitivni deo pokreta. Negavitni deo pokreta uvek radim sam, jer je ujedno i lakši nego pozitivni. 


Nakon par forsiranih ponavljanja, dolazim do momenta koji se označava kao totalni otkaz. U ovom momentu nemam više snage ni da dižem ni da spuštam teret, mišić mi je potpuno zamoren. 

Ovo se ponekad označava i terminom negativni otkaz, jer u ovom momentu više nemaš snage ni da spuštaš opterećenje bez asistencije. 

Želim ovde da istaknem nešto: ne preporučujem ovakav stil treniranja da se izvodi često, a i kada se izvodi smatram da je najprikladniji za iskusnije vežbače. 

Čak i u ovim situacijama vežbač treba  da se trudi da zadrži bar određenu dozu tehnike pokreta kako bi stimulacija nervnog sistema bila što intenzivnija i kako bi se i tada vežbač što je moguće više čuvao povreda, jer verujem da ovaj pristup itekako izlaže vežbača mogućnosti povređivanja. 



Kada se izvode, predlažem da se ova forsirana ponavljanja ograniče na 1-2 kod srednje iskusnih i 2-3 kod naprednih vežbača, a kada je u pitanju učestalost, predlažem da slušate šta vam telo kaže. Reč je o veoma intenzivnoj tehnici.

Kada se implementira mudro, treniranje do i preko otkaza može dati velike koristi u unapređivanju forme vežbača“.

Izvor: flexonline.com




Plaćanje pouzećem, po prijemu pošilke. Pošiljka se šalje brzom poštom.Vreme dostave 2-3 radna dana . CENA paketa (ispod 6.000 RSD) će biti uvećana po ceni tarifiranja brze pošte.

Ako kupujete proizvode čija ukupna vrednost prelazi 6.000 RSD dostava je BESPLATNA. Troškove brze pošte snosimo Mi.
Za kupovinu preko 10.000 RSD uz besplatnu dostavu ostvarujete i popust od 10% 
 

Comments

Popular Posts From This Blog

VINSTROL-LOŠE VESTI

ISPOVEST JEDNOG KORISNIKA AAS

ANABOLIČKA FARMAKOLOGIJA-STANOZOLOL (winstrol)