KAKO PREPOZNATI DOBROG LIČNOG TRENERA





Evo šta bi trebalo zapamtiti:

-mnogi treneri svojim klijentima zadaju programe sa vežbama koje oni sami nikad nisu oprobali. Iako je izbegavanje određenih metoda i vežbi u treningu možda loš potez sa aspekta promocije trenera i marketinga, zadavanje klijentima onih stvari o kojima ni sam trener ne zna je još gori potez

-kada klijent upita trenera za savet ili pojašnjenje u vezi sa nečim, poslednje što želi jeste da se oseća kao idiot i neznalica. Mnogi misle da će zadiviti klijentima gomilanjem stručnih izraza, ali to vrlo lako može stvoriti nelagodnost kod klijenta što se može kasnije loše odraziti na njihov odnos

-ako ste od onih koji za život zarađuju tako što drugima unapređuju formu i zdravlje, onda i vi treba da izgledate dobro i zdravo

Mnogi potencijalni klijenti žele da znaju šta definiše dobrog ličnog trenera, kao i da budu u stanju da prepoznaju lošeg. Iako se sadržina teksta možda mnogima neće svideti, u nastavku ćemo pobrojati neke od grešaka koje treneri, ili oni koji se tako nazivaju, prave u radu sa klijentima.

1.       Trener previše forsira klijenta da radi sa velikim opterećenjima.

Mnogi smatraju da razvijanje fizičke snage treba da bude sastavni deo svakog programa, a to je u velikom broju slučajeva (zavisno od ciljeva klijenta) tačno. Ono što se može desiti u radu jeste da trener prebrzo ili možda previše intenzivno forsira klijenta, što za posledicu ima da klijent radi sa težinama koje u tom momentu ne može valjano da kontroliše. Takođe, poneke vežbe i tehnike su veoma napredne, pa se i sa njima može napraviti loš potez. Sve ovo stvara frustraciju prvenstveno kod klijenta, a postoji i realan rizik povređivanja. 

Na ovom mestu takođe treba spomenuti i primenjivanje programa za razvijanje fizičke snage kod sportista, posebno kod onih koji se bave grupnim sportovima. Često se može desiti da pojedini treneri rade sa sportistima na snazi a da uopšte ne razumeju koncept fizičke snage, pa samim tim ne mogu ni izabrati efikasne metode za njeno unapređivanje. Treneri često traže nešto  što će pokazati da je njihov pristup opravdan i da daje rezultate, pa po svaku cenu jure brojke, gurajući ih što više, čak i po cenu loše forme pokreta prilikom vežbanja. 


2.       Zaobilaženje principa i pristupa treniranju radi privlačenja većeg broja klijenata

Pojedini treneri u programe klijenata implementiraju određene tehnike koje sami ne primenjuju i u koje ne veruju, samo da bi na taj način privukli i zadržali što više klijenata. Primera radi, može se desiti da trener forsira više intenzivnih tehnika, kao i izolacione pokrete kako bi kod klijenta stvorio jak osećaj prokrvljenosti mišića, a potom i upalu. Klijent je zadovoljan jer se oseća kao da je radio odlično. 

Pravi trener se ne služi trikovima, već se trudi da objasni i prenese svoja uverenja, koja je sam proverio da su efektivna. Takođe, danas su mnogi povodljivi i lako potpadnu pod nove trendove u fitnesu, bodibildingu i ishrani, iako sami te metode nijednog momenta nisu isprobali, ali ih ubace u programe samo jer „su popularne“. Naravno, konkurencija među ličnim trenerima postaje sve izraženija, pa odbijanje novih, popularnih metoda može se negativno odraziti na posao, ali najgora opcija je prodavati neku priču u koju sami ne verujete i koju nikada sami niste prošli.

3.       Zapuštanje svoje forme i zdravlja

Zauzeti treneri imaju vrlo malo vremena za sebe, provodeći najveći deo dana sa klijentima, što je prilično naporno. Onda kada dođe vreme za njihov trening, motivacija je slaba, trening se odradi slabo, a sve to se negativno odražava i na formu. Trener koji izgleda kao da ne trenira i ne vodi računa o sebi je loš trener. Strast i posvećenost jesu ono što razlikuje dobrog od lošeg trenera. Nemojte je nikad zapostavljati. I naravno, vaše telo jeste i vaša vizit-karta, jer to je prvi signal potencijalnom klijentu da li zaista znate da radite ono što mu upravo pričate, ili je sve to samo prazan marketing.

4.       Usložnjavanje programa radi demonstriranja stručnosti, uz zapostavljanje potreba klijenta

Ovo je vrlo česta greška u praksi. Treneri prosto obožavaju da ubacuju složene metode i tehnike samo da bi pokazali klijentu da su posebni. Ali, glavni cilj je napraviti program koji daje željene rezultate, a ne onaj koji deluje popularno. Vama kao treneru je najbitnije da izradite program koji će vašeg klijenta učiniti jačim ili težim ili mršavijim ili fizički pripremljenijim. Često su najefikasnije stvari i najprostije, bez obzira što ne izgledaju „gotivno“. Postoji i vreme za složenije tehnike, kao onda kada klijent dođe u fazu stagnacije pa su potrebne različite vrste stimulacija da napredak otpočne. 

5.       Arogancija

Česta pojava kod trenera koji održavaju treninge u velikim, popularnim teretanama. Misle da znaju sve i uvek više od svih ostalih u teretani. Nikakav problem, ali uz takvo ponašanje očekujte i da će vas neko od krupnijih momaka u teretani početi da ismeva, što se prilično negativno može odraziti na vaš kredibilitet kod klijenata koje trenirate. Stoga, mnogo je bolji pristup manje pričati i pustiti da rezultati rade za vas, jer se rezultati ne postižu slučajno. Možda i znate mnogo, možda i znate više od drugih, ali često i ti drugi ostvaruju dobre rezultate iako znaju manje od vas. Vaš ego može da bude prilična prepreka u napretku i u poslovanju, ali i u vašoj sopstvenoj formi. 



6.       Naučni štreberi

Znatiželjan klijent upita trenera nešto. Umesto dobijanja relativno razumljivog, uprošćenog odgovora koji očekuje, dobija gomilu stručnih reči i fraza od kojeg ga zaboli glava. Trener misli da ga je impresionirao, ali u stvari klijent ga gleda kao nekog naučnog napaljenka. Odgovori treba da budu jasni i razumljivi, a ako to znači i veoma uprošćeni, onda neka bude tako. Postoje prilike u kojima možete pričati sve što znate, ali samo onda kada vas slušaoci razumeju jer imaju znanja barem kao vi. Ukoliko klijent možda želi da zna više nego što ste mu odgovorili, staviće vam do znanja.

7.       Forsiranje klijenta

Cilj rada sa trenerom jeste unapređivanje forme i zdravlja klijenta. Za to je potrebno vreme i racionalan pristup. Mnogi treneri jure rezultate za što kraće vreme, terajući klijenta da radi kao na drilu za specijalca, cedeći svu snagu i život iz njega na svakom treningu i ostavljajući ga da se pati sa upalom narednih nedelju dana. 

Naravno, ne kaže se bezveze da bez velikog truda i rada nema rezultata, ali treba napraviti razliku između žestokog rada i glupiranja koje ne vodi ničemu osim povređivanju i upropašćavanju nekoga.
Svako može uništiti svakoga u teretani, tu nema dileme. To jeste način za sticanje glasne reputacije, ali pre nego što je ostvarite, zapitajte se da li vam je takva reputacija zaista potrebna i da li je zaista želite?

8.       Zapušten izgled trenera

Istina je da nismo svi obdareni dobrom genetikom i da ne možemo svi da izgledamo kao Phil Heat, da budemo građeni kao sprinteri, niti da dižemo 300 kilograma na čučnju. Ali, iako je genetika značajan faktor, posvećenost, strast i naravno trud i rad mogu dati sasvim pristojne rezultate. Niko ne očekuje od trenera da izgleda kao profesionalac, ali određena forma se ipak podrazumeva.

9.       Odbijanje deljenja znanja

Momenta kada prestanete da se interesujete za nova dostignuća iz oblasti treninga znajte da ste izgubili strast. Svaki dobar trener treba da žudi za novim znanjem i isprobavanjem novih metoda. Pa onda je i logično da ukoliko zatvorite vašu volju i glavu za novim stvarima propuštate mnogo. Sa druge strane, odbijanje da podelite sa drugima ono što znate je još gora opcija. 

Onda kada nekoga naučite nečemu, bolje ćete i sami razumeti materiju o kojoj pričate, a bolje ćete razumeti i tuđe potrebe i ciljeve. Dalje, učenje drugih će iznova obnavljati vašu strast i davati vam još više motivacije da radite. Na kraju, kada učite nekoga, zavređujete njegovo poštovanje i poverenje, što se na kraju krajeva pozitivno odražava na vaš posao. Nikad ne znate u kakvim ćete se situacijama naći ubuduće i ko će biti u prilici da vam pomogne i da vam se oduži.

U praksi mnogi treneri smatraju da je bolje da ćute, jer ako previše budu delili znanje izgubiće svoje klijente. Istina je da što više delite znanje (pod uslovom da je to zaista znanje, a ne lupetanje), zaradićete bolju reputaciju i više ljudi će želeti da sarađuje sa vama.

Izvor: Tnation.com




Plaćanje pouzećem, po prijemu pošilke. Pošiljka se šalje brzom poštom.Vreme dostave 2-3 radna dana . CENA paketa (ispod 6.000 RSD) će biti uvećana po ceni tarifiranja brze pošte.

Ako kupujete proizvode čija ukupna vrednost prelazi 6.000 RSD dostava je BESPLATNA. Troškove brze pošte snosimo Mi.
Za kupovinu preko 10.000 RSD uz besplatnu dostavu ostvarujete i popust od 10%