KRATKO I JASNO-ARNOLD





ARNOLD  SWARZENEGGER  30.JUNA 2013.-OVE GODINE  PUNI  65  GODINA I EKSKLUZIVNO  GOVORI O  DUGU  KOJI  DUGUJE  BODY  BILDINGU,ALI  ISTOVREMENO I KRITIKUJE TRENUTNU  SITUACIJU  U  SPORTU IZ KOG JE  PONIKAO.

Pitanje:Uprkos mnogim  obavezama I  zahtevima  koje ti  namece zivot,jos  uvek  si  ukljucen u  body bilding.Zasto?

A.S: Radim to  instiktivno.Prirodan  me  nagon tera da se I  dalje  bavim tim  sportom.Ja  sam  body bilding I  body bilding  sam ja.Ne  zelim  ga  izbaciti  iz  svog  sistema-jednostavno je tu.Ali,ne  zaboravi,cela  je  moja  proslost  bila  takva-nista  nisam  eliminisao-samo sam  dodavao!S  prijateljima npr.nikada  ih  nisam  eliminisao,samo  sam  povecavao  broj bliskih  ljudi.Dodavanje  je  mnogo  zanimljivije.

Volim  body bilding I  zauvek  cu  istupati  I  braniti sve dobro  koje taj sport  moze doneti.Moja  ljubav  prema sportu  bazira  se  na  cinjenici da  sam  sve  sto sam postigao  u  zivotu,postigao  zahvaljujuci  bodybildingu.Taj  sam  zanat  ispekao prvi  I  njime se naoruzao  za  dalju  bitku.

Pitanje:Kakvu  si  to  opremu  skupio?

A.S:Body  bilding  me  naucio puno  o  odlucnosti,postavljanju  ciljeva, pozitivnom  stavu,discipline,prijateljstvu,o tome  kako  preziveti,kako  biti  samostalan-kako  nastaviti  putovati  sam  I  prezivljavati.Covek  veoma  brzo  stekne  ono  osnovno  iskustvo  koje  nudi  ulica.Zahvaljujuci  body  bildingu,sve  te  osobine  dolaze  automatski-ali  neocekivano- I  postaju  cenjena  sredstva  za  dalji  zivot.Sve  sto  sam  otkrio  uz body  bilding,kasnije  sam  koristio  kao  osnovu za  sve  drugo u  sta  sam  se  upustao.

Pitanje:Koja  ti  je  faza  bavljenja  body  bildingom  bila  najdraza?

A.S:Najdraze  su  mi  godine od  1972 do  1975,jednostavno  zato  sto  se  moj  san o  napredku  u body bildingu  poceo  ostvarivati.San  da  dovedem  body bilding na  naslovne  strane  casopisa I  novena,konacno sam  poceo ziveti.San  da  uzivo  vidim  zvezde svetskog  ranga  kao  sto  su Jack  Nicholson,Warren Beatty,Lauren Bacall I  Al  Pacino(koji  su posecivali  body  bilding  happeninge)1974.godine  na  takmicenju  Mr  Olympia,Le Roy Neiman je  sedeo u prvom  redu  I  crtao.Posle  takmicenja  na  proslavi na  kojoj  sam  ja  kao  pobednik bio  glavni  gost,upoznao  sam  Andya  Warhola.

Te  su  mi  tri  godine  bile  najlepse,ne  samo  zbog  pobeda  I svega  sto  sam  sa  njima  dobio ,vec  I  zbog  samog  sporta.Nije  sa  radilo  o  tome  da  sam  zeleo  otkriti  sta  mogu  dobiti  od  tog  sporta,vec  da  sam  zeleo  da  vidim  sta  ja  mogu  da  ucinim za  body  bilding.Kako  mogu  pomoci  drugima  da  uzivaju  u  tom  sportu koji  je  meni priustio  velika  zadovoljstva.Postao  sam  fanatic  u  razmisljanju kako  da  reklamiram  body  bilding  I podizem  ga  na  veci  nivo-I  bio  sam  uspesan  u  tome.Uz  pomoc Georga Butlera,Charlesa Gainesa I Simona & Schustera(ko-autora I  izdavaca  bestselera iz1974.god. Pumpanje zeljeza;Body bilding umetnost I  sport),postigli  smo  puno  toga.
Pitanje:Sto  mozes  reci  o  sadasnjem  stanju  body bildinga  u  odnosu  na  procvat  1970-ih  godina?

A.S.;Donekle  sam  razocaran zbog  pravca  u  kom  body  bilding  sada  ide….tj.nikuda  ne  ide.80-ih  godina  je  prestao  rasti,a 90-ih  je  doziveo  totalan  pad.

Pitanje:Koji  je razlog  za to?

A.S:Body  bilding  vise  nije  IN.U poslednjih  se  dvadeset  godina  nije  promenio,dok  su  se  svi  ostali  sportovi  nastavili  razvijati.Danas  je  sve  puno  raznobojnije  I  samim  tim   I  zanimljivije.Grafika  na  TV  mrezama nesto  je  najmodernije,I  sve  je  preorjentisano  u  cilju  zabave.Prezentacija  je  najbitnija  zato  sto  se  ono  najvaznije-a to je  igra- nije promenila.
Body  bilding  predstave  uglavnom  se  krecu prema  napred.Mi  bez sumnje  imamo  najbolje  takmicenje koje  postoji  na  svetu(Arnold S.Classic).Ali  ne  bi  trebalo  biti.Takmicenje  kao  sto  je  Mr Olympia trebao bi  da  ima  takve  epitete,ali  ljudi  sa  njih  odlaze  razocarani.Stvar  je  prezentacije.Poput  slike: mozete  je  pokazati  na  prigusenom  ili  jakom  svetlu.
Zatim,tu je  i pitanje  licnosti.U  drugim  sportovima  osobnosti  se  izdvajaju.U  tenisu  svi  volimo  pogledati Steffi zato  sto  je  zanimljiva  osoba.Volimo  takodje  gledati  Borisa  Beckera zbog  svega  sto  smo  culi  o  njemu.Volim  gledati  i  Agassija zbog  njegove  veze  sa  Brooke Shields i  zbog  njegovih  aktivnosti.Privlaci  nasu  paznju  zbog  otkacenosti,zato  je  prvi  na  sebe  obukao one  smesne  hlacice koje  su  bile  diskvalifikovane sa  drugih  sportskih  dogadjaja.I  pametan je,i  dobro  izgleda  i  lepo  se  ponasa...

Isto je  i  sa  Michaelom  Jordanom.Izgleda  poput j...milion  dolara.Radostan,lepo gradjen,prelepo  odelo,dobri  maniri..Ne  smrdi  na  kilometar  kao  neki od BODY  BILDERA-NE  ZNAM  RADI  LI SE  O  PROTEINIMA  ILI  SE  NE  PERU.Ne  znam  u  cemu  je  problem.Pogledajte  odecu  danasnjih  body  bildera.Oblace  se  u  slampave  raznobojne  odore  poput  klovnova.To  je  bilo  u  redu  80-ih godina,ali  sada  su  90-te.Armani  danas pokazuje  sve  u  crnim,belim  ili  jednostavnim  nijansama.Sto  se  dogodili?Zar  body bilderi  ne  mogu  ici  na  modne  revije i  educirati  se  i  poraditi  malo  na  imidzu,najpre  svom,a  samim  tim  i  svih  ljudi  koje  predstavljaju,a  oni  su  predstavnici  ovog  sporta.
Ja  sam  pohadjao  casove  baleta i  ucio  pozirati,Zasto  oni  ne  nauce  izgledati  in,vec  trce  nalikujuci  na  sarene  balone?

Pitanje:Sto mislite  o danasnjim  fizickim  standardima?
A.S:Postoji  mnogo  prekrasnih  tela.Ako  pogledate  neke  od  pobednika  Arnold Classica,kao  sto je  Shawn Ray,nema  masnih  naslaga,neguje  izgled  grckih  sportasa,ima  tanak  struk  i  sve  ostalo..A  onda  ugledate  one  druge  i  zapitate  se:A  sto  je  sad  ovo?Siroki  vratovi,izgledaju  kao  dizaci  tegova.Zatim  se  obuku  ponovo u  onu  vrecastu  odecu i  hodaju  okolo  sa  rukama  koje  strse  ravno od  tela,sa  nogama toliko  velikim  da  vise  ne  mogu hodati.

Zapravo,nema  vise  pravih  licnosti.Oni  su  u tom  sportu  samo  zbog  sebe.Ne  rade  nista  drugo,vec  su  samo  u  teretani.Ne  moze  se  sve  strpati  u  isti  kos,a u  globalu  je  bas  tako i  u  tome  i  jeste  problem.Nacin  na  koji  se  reklamiraju,odeca,ono  sto  govore,kako  izgledaju,koliko  uzbudjenja  donose.Sve  ono  sto  nude  vec  je  zastarelo.
Danas  je  tesko  dobiti  prisustvo  televizije  na  body  bilding  takmicenjima .Covek  se  upusti  u  razgovoretj.pregovore  sa glavnim i  odgovornim  urednicima,a  oni  odgovaraju  da s  obzirom na to na  sta  lice  danasnji  body  bildei,niko  ih  ne  zeli  videti-nema  zarade  za  tv.Gde  su  licnosti?Onaj  momak  iz  Engleske   Dorian Yates,onaj  koji  pobedjuje  na  body  bilding  takmicenjima  Mr  Olympia-nikada  ga  nisam  cuo  da  je  progovorio  i  jednu  jedinu  rec.Cak  ne  znam  ni  ko  je  on  uopste,je  li  ikada  uzeo  mikrofon  u  ruke i  ispricao  ljudima   ponesto  o  svojoj  filozofiji  treninga,o tome  sta  mu  body  bilding  znaci?Jedino  sto  vidim  su  njegove  fotografije  pune  vena.


Sve  sto  sam  poslednjih  pet  godina mainstream body  bildinga  cuo u  medijima jesu  price  o  smrtima body bildera.Der Spiegel(jedan od  vodecih  nemackih  magazina) i  drugi  medjunarodni  casopisi,pisali  su  o  smrti Andreasa Munzera i  jos nekoliko  drugih  smrti.

Reakao  sam  Joe  Weideru da  moramo  sesti i organizovati tim  koji  ce usmeriti  ovaj  sport u odredjenom  smeru.Pitanje  droga  predstavlja  veliki  problem.Svi  vrlo  dobro  znamo  da  vecinu tih  momaka  mozemo  strpati u  zatvor,ali  niko  to  ne  zeli  da  ucini.Svi  okrecu  glavu.
Pitanje:Da li  zbog  svega  sto si  rekao  drugacije  gledas  na  body  bilding  nego sto  si gledao pre  35 godina?

A.S:Nemam  nista  protiv  body  bildinga,ali  imam protiv smera u kom se krece i nacina na koji se prezentuje.Jako je vazno razumeti da se moji osecaju prema body bildingu nisu izmenili.Uvrk sam verovao i uvek cu verovati da je body bilding ktaj svega sto se desava u sportu danas.Svaki sportista radi neku vrstu vezbe sa tegovima.

U svakom polju zivota body bilding postaje sve vise priznat.Ljudi se oporavljaju od ozbiljnih povreda uz pomoc lganih tegova.Zna se da pruzanje podrske starijjim ljudima da treniraju sa tegovima poboljsava njihovo zdravstveno stanje i produzuje im zivot.U gradovima se sluzimo body bildingom kako bismo privukli decu sportu  na taj ih nacin odbili od ulicnih bandi.Za zene su treninzi sa tegovima dobri zato sto na taj nacin same sebi dokazuju da mogu prihvatiti izazove koji se smatraju muskim.

Body bilding je fantastican sport,oduvek je bilo tako.Sve sto se meni dogodilo dugujem body bildingu.

POBEDITI LICNOG IDOLA

Reg Park, trostruki Mr Universe i Herkules sa ekrana 50-tih godina,bio je body bilding idol mladog Arnolda Schwarzeneggera. „Lista bih casopise i vizualizovao vlastitu glavu na Regovom telu.“,kaze Arnold.Njih dvojica su se konacno sreli 1970. na NABBA Mr Universe takmicenju u Londonu.Arnoldu su bile 23 godine a Parku 42 i Arnold je pobedio.Dvadeset i sedam godina kasnije Arnold se priseca dana kada je pobedio svog idola.
            „U trnucima kada sam vizualizovao svoju glavu na Regovom telu, ni u jednom momentu nisam pomislio da ceu se jednog dana takmiciti protiv njega i da cu ga pobediti.Takav plan bi znacio samoporazavanje s obzirom da bi na taj nacin unistio vlastitog idola.Kako god da bilo.1970.godine sam ja bio krivac za to sto Reg nije osvojio prvo mesto.Medjutim,ja sam ga oduvek smatrao pobednikom.Ali u to vreme nisam bio osoba sklona razmisljanju;vise sam se oslanjao na instikt.U to vreme moj instikt je znacio pobedu,eliminaciju bilo koga ko mi se nadje na putu na takmicenju,unistenje neprijatelja bez oklevanja.“

            „Isto tako je bilo jasno da je Reg Park pogresio sto je nastupio na takmicenju-to mu nije trebalo(zbog reputacije).Pre takmicenja bio je moj idol,a posle takmicenja je ostao moj idol,ali kao sposoban porodican covek i vodja.Tek kasnije u zivotu sam poceo da cenim te stvari.I zato,za mene,Reg Parker nije nikada izgubio svoj status velikog coveka.“


Casopis FITNESS,broj5



Plaćanje pouzećem, po prijemu pošilke. Pošiljka se šalje brzom poštom.Vreme dostave 2-3 radna dana . CENA paketa (ispod 6.000 RSD) će biti uvećana po ceni tarifiranja brze pošte.

Ako kupujete proizvode čija ukupna vrednost prelazi 6.000 RSD dostava je BESPLATNA. Troškove brze pošte snosimo Mi.
Za kupovinu preko 10.000 RSD uz besplatnu dostavu ostvarujete i popust od 10% 
 

Popular Posts From This Blog

VINSTROL-LOŠE VESTI

ISPOVEST JEDNOG KORISNIKA AAS

ANABOLIČKA FARMAKOLOGIJA-STANOZOLOL (winstrol)