REZ VISE by Jay Cutler

CETVOROSTRUKI  MR.OLYMPIA    -JAY    CUTLER



KOJU STRATEGIJU KORISTITE KAKO BISTE OSTALI U  FORMI TOKOM POSLEDNJIH DANA DIJETE PRE TAKMICENJA?

-Nikad  ne varam tokom dijete
-Vise koristim ogledalo ,nego vagu,kada pratim svoj napredak
-Polako smanjujem unos natrijuma kako se takmicenje priblizava
-Pijem I do deset litara vode dnevno
-I dalje treniram istim intenzitetom,ali polako smanjujem ukupan broj serija kako se takmicenje priblizava,I vise se fokusiram na pravilne kontrakcije kako bih istakao sto vise detalja
-Vezbam poziranje najmanje 15 minuta svakog dana
-Sve sto radim,radim na jednostavan nacin,tako da mogu da ubacim I dodatne izmene ukoliko je to potrebno,bez da jako poremmetim ritam.


KOLIKO SE VREMENA ODMARAS NAKON MR.OLYMPIA TAKMICENJA,PRE NEGO STO OPET POCNES DA TRENIRAS I DA SE HRANIS PO  STROGOM RASPOREDU?

Nakon takmicenja treniram sporadicno,sve  do kraja godine.Takodje,moram da kazem da imam ugovorene nastupe raznih vrsta sve do bozica,I to svakog vikenda!I dalje radim kardio vezbe I idem u teretanu,ali ne vezbam ni blizu tako intenzivno kao  u fazi pre takmicenja.Ne pratim nikakav raspored vezbi I serija,jednostavno vezbam  ono sto mi se vezba  tog dana,kad udjem u teretanu.Ponekad prodju nedelje a da ne pipnem,recimo noge.Potrebno mi je to vreme da  mi se zglobovi oporave,I zato ne treniram jako  tokom ovog dela godine.Uzimam manje suplemenata,I ne drzim se bas jako striktnog rezima ishrane.I dalje se hranim zdravo,ali ne brinem o tome da moram da imam “X obroka”dnevno,ili da pazim da svaki obrok uzimam u razmaku od dva sata.

Nakon  14 nedelja tokom kojih prolazim kroz pakao,I mentalno I fizicki,pripremajuci se za Mr.Olympiju,ova tri meseca nakon takmicenja tokom kojih se malo odmaram su bas ono sto mi treba kako bih se oporavio I napunio baterije za sledecu godinu,kada sve pocinje ispocetka.

TOKOM KOG DELA  DANA JE NAJBOLJE TRENIRATI?

To je stvarno individualna stvar,I zavisi od toga kada osecate da imate najvise energije.Postoje ranoranioci,ali isto tako I ljudi  koji su najaktivniji I najbudniji tokom  popodneva.Ono na sto ja obracam posebnu paznju jeste cinjenica  koliko obroka unosite pre vezbanja.Nakon isprobavanja razlicitih varijanti,dosao sam do zakljucka da meni najvise odgovara da vezbam nakon sto sam u organizam uneo tri obroka,jer su mi tada zalihe glikogena u misicima na najvisem nivou.U mom slucaju to znaci da treniram oko 15h,kada sam vec pojeo tri ili cetiri obroka tog dana.Obicno radim kardio  vezbe cim se probudim,na prazan stomak,pojedem tri obroka do vezbanja,onda odem u teretanu,I nakon toga imam jos tri obroka pre kardio vezbi koje opet radim pre spavanja.

Mnogo ljudi trenira ujutro nakon samo jednog obroka.Ukoliko vam je tako bolje-samo tako nastavite.Ja sam shvatio da meni najvise odgovara da vezbam  nakon sto sam uneo dovoljno hrane u organizam.

POGLEDAO SAM VIDEO SNIMAK  KAKO TRENIRAS NOGE,KRAJEM JUNA,I PRIMETIO SAM DA TOKOM CUCNJEVA NE IDES SKROZ DOLE.ZNAM DA SI OVU VEZBU IZVODIO RADI SLIKANJA,ALI ME ZANIMA,DA LI I INACE KORISTIS TAJ RASPON POKRETA KOD OVE VEZBE?  IMAS ODLICNE NOGE,I STVAR JE U TOME DA BIH I JA VOLEO DA  IMAM TAKO  RAZVIJENE  NOGE,ALI NISAM  KORISTIO MASINU ZA CUCNJEVE VEC  DUZE VREME  ZBOG POVREDE  DESNOG   KOLENA.NA SNIMKU  SAM VIDEO  DA  NE  IDES  SKROZ DOLE  KAO STO SAM  JA  RADIO,KADA SAM  VEZBAO NA OVOJ  SPRAVI,PA  ZELIM  DA TE PITAM  DA LI MISLIS DA BIH JA IMAO  ISTE  REZULTATE I KADA BIH SE   TOKOM  CUCNJEVA  SPUSTAO SAMO DO NIVOA  KADA SU MI NOGE  PARALELNE SA  PODOM, ILI MORAM DA  SE  SPUSTIM  JOS DOLE?

Kada  su u pitanju  slikanja,stvar je u tome da mnoge stvari koje  inace radimo tokom treninga ne izgledaju  lepo na slikama.Naprimer,kada  radimo  cucnjeve,I cucnemo samo dotle da  nam  noge budu paralelne sa podom,vidi se mnogo vise brazdi I definicije na misicima nego kada  se spustimo skroz dole.Ali,ukoliko pogledas bilo koji od mojih DVD-jeva ili besplatnih Yaj   TV klipova  na  youtube-u,videces da uvek cucnem ispod paralele,koliko god mogu.Ako ne mogu da cucnem  skroz dole sa tegovima, onda tu vezbu necu ni raditi.Sto se tice masine za cucnjeve,mnogi bilderi imaju problema sa kolenima,ukoliko rade na ovoj masini.Ali ,ako mozes da radis obicne cucnjeve,prednje  cucnjeve I leg pres,ne moras  mnogo brinuti sto ne radis   na masini za cucnjeve(hack masina).Nemoj da radis vezbe u kojima ti je ogranicen  raspon pokreta,samo da bi ih radio sa vecom tezinom.Ovo su vezbe gde ces postici  bolje rezultate sa  punim  rasponom  pokreta,nego sa velikom tezinom.





I  JA  IMAM VELIKE  STRIJE  BAS KAO I  TI.DA LI POSTOJI NACIN DA  SE ONE UMANJE,ILI TI JEDNOSTAVNO  NE  BRINES O TOME?

Jai h posmatram  kao oziljke koje sam  zadobio u  “BORBI”,  I  ponosim  se  njima.Zar  nije cilj  u  bodibildingu  da se izgrade misici koji bukvalno”cepaju “kozu?U  mom  slucaju jai h  najvise imam oko pazuha I na unutrasnjoj strain butina,ali kada  pocrnim ili se namazem kremom za  samopotamljivanje,strije  jedva I da se vide.Cuo sam  za neke kreme I lonsione na  bazi  vitamina  E ,I jos  neke  stvari,ali  mi strije nikad nisu  smetale  u toj meri da bih  pokusao  da  ih  uklonim na bilo koji nacin.

TVOJ  SAM  VELIKI OBOZAVALAC  I  ZANIMA  ME DA LI BI MOGAO DA MI DAS  NEKI SAVET  VEZANO ZA TO  KOJE SUPLEMENTE  BIH TREBAO DA  KORISTIM.IMAMM OKO 120 KG,VISOK  SAM  OKO 180 CM,I  BAVIM   SE DIZANJEM TEGOVA  VEC DUZE  VREME.POCEO SAM  SA 16 GODINA I TAKMICM  SE NA BENCU OD  18  GODINE.ODUVEK SAM  BIO  JAK I SNAZAN,ALI  BIH  VOLEO DA SAM VISE DEFINISAN,MRSAVIJI.KOJI SUPLEMENT DA UZIMAM  KAKO BIH  TO  POSTIGAO?

Ukoliko  zelis da omrsavis  I da  se  zategnes(da popravis  definiciju),potrenbo ti je samo  nekoliko suplemenata.Tu  ubrajam  odlican sagorevac masti,a njega treba da uzimas ujutro I pred  trening.Obrati paznju da ovaj proizvod  ne smes  uzeti kasno  ,jer neces moci da zaspis.
Izolat whey proteina   I  glutamine  su  vazni jer pomazu da se  odrzi misicna masa tokom mrsavljenja.

Ali,najvaznije od svega  je da napravis dobar  rezim  ishrane  I vezbanja.Jasan cilj,odredjene  vezbe  I zadati  rok  su kljucne stvari u postizanju dobrih  rezultata.Odredi koliko  zelis da omrsavis,I to  do  kog datuma,ali  najvaznije je da  sebi postavis  realne  ciljeve.Ja  nikad  pred  sebe  ne bih  stvljao cilj  koji  ne  mogu da ostvarim  za  12-14  nedelja.Ako postavis  duzi  rok  bit  ce  ti tesko da se  usredsredis  na cilj.

U  teretani  bi trebalo da vezbas 4-5 puta  nedeljno,a da radis  kardio  vezbe 5-6  dana  u nedelji.Pocni sa  30 minuta,I postepeno  povecavaj  na 45-60 minuta.Trudi se da  sto  cesce jedes  kod kuce,jer si tako siguran sta si tacno pojeo,I na koji nacin je hrana  spremljena,I  izbegavaj  ulje I puter jer sadrze  puno nezeljenih kalorija I losih  masti.Postepeno smanjuj  kolicine skroba,kao sto su pirinac  I krompir,I jedi vise vlaknaste  hrane kao sto su  zelena salata,brokoli I grasak.Uzimaj  onoliko kalorija koliko ti je potrebno da mozes da vezbas,ali ne vise od toga.Ukoliko si posvecen,disciplinovan I strpljiv-sigurno ces biti u odlicnoj  formi.

POZNATO MI JE DA  TRENIRAS  BRZO,SA MALIM PAUZAMA IZMEDJU  SERIJA,I DA NA TAJ  NACIN  POSTIZES BOLJI EFEKAT SA  MANJIM  TEZINAMA.VIDEO SAM DA RADIS  PUNO LEG  PRES-A  PRE CUCNJEVA,TAKO DA JE  200 KG SVE STO JE POTREBNO,KAO  STO  SE  I  VIDI IZ VIDEO TRENINGA SA   DERIK  FARNSWORTHOM.DA  LI  SI UVEK  VEZBAO  NA  OVAJ NACIN ILI  SI  TOKOM RANIJIH  GODINA  PRAVIO VECE  PAUZE  IZMEDJU  SERIJA,SA  VECIM  TEZINAMA?

200    kg  je  za tebe  malo,kad su u pitanju  cucnjevi?Mozda  I jeste,ako radis  samo  nekoliko poluponavljanja,ali  ne I u  slucaju  kada ides  skroz  dole,pa tako tokom  12  ponavljanja u seriji.Uvek  sam  trenirao brzo,ali to sto radim  cucnjeve na kraju vezbanja  je nesto za sta  su mi bile  potrebne godine da postignem.Otkrio sam da  ako radim  cucnjeve na pocetku,definitivno mogu da ih radim sa vecim  tezinama,ali na taj  nacin nikada  nisam osetio  te misice  kako zaista rade.
Sto su kvadricepsi umorniji-to vise uspevam da izvucem iz njih.Tokom prosle  nedelje sam radio ekstenzije,leg pres, hek cucnjeve  pa tek onda  cucnjeve.Na taj  nacin vezbam vec godinama,I zao mi je sto nisam tako radio od samog pocetka.

Jos  jedan razlog zasto radim cucnjeve kasnije tokom vezbanja je I taj sto imam  37  godina.Nema smisla da opterecujem  ledja velikim tezinama,iz nedelje u nedelju.Ne  zelim da povredim donji deo ledja ili da imam  bolove u ledjima.Cak  je I  Ronnie  Coleman,kojeg  su smatrali masinom za vezbanje,kasnije podlegao povredama ledja,nakon svih tih godina vezbanja sa 300-350 kg.       Cesto sam u kontaktu sa kiroprakticarima I fizioterapeutima,I svi me upozoravaju na  to da bi bilo  ko imao problema ukoliko bi opterecivao kicmu velikim  tezinama tokom godina.Vec sam  jednom imao problema sa diskovima u kicmi,ne bih  zeleo to ponovo da dozivim.

Iz tih razloga umesto da dizem velike tezine tokom cucnjeva,I rizikujem povredu,ja se radije odlucujem da radim  cucnjeve sa 200 kg tezine,a efekat vece  tezine postizem time sto ih radim na kraju vezbanja,kada mi je to zaista tesko,ili ih  radim polako,pa cak I pauziram par  sekundi na donjem delu vezbe.Nisam opterecen time dali neko dize vece  tezine od mene tokom  cucnjeva.Ukoliko to njih cini srecnim-meni je svejedno.Ja samo zelim da nastavim da pobedjujem  na  Mr.Olympia,a to mi je do sad polazilo za rukom,jer to nije iskljucivo takmicenje bodibildera,vec se tu gleda celokupan utisak I gradja.

STA TI   I  TVOJ NUTRICIONISTA(HANY RAMBOD)MISLITE O UBACIVANJU NEKIH  ZABRANJENIH  OBROKA U TVOJU ISHRANU,I VAN  SEZONE,ALI I TOKOM PRIPREMA ZA TAKMICENJE?PRATIO SAM  TVOJ BLOG MESECIMA,I IZGLEDA MI KAO DA SVO TO VREME NISI POJEO  HAMBURGER  ILI  POMFRIT!DA LI BI MOZDA  BILO BOLJE DA U ISHRANU UBACIS I PAR “”NEZDRAVIH  “” OBROKA,VAN SEZONE,ILI TOKOM PRIPREMNE SEZONE

Kad  pocnem da  se hranim onako kako treba  za takmicenje,nema nikakvog varanja.I dalje imam nekoliko dana tokom kojih mogu da uzimam ugljene hidrate,ali su mi brza hrana I sve ostalo  tada najstrozije zabranjeni.Jedina  hrana kojom ja  varam  tokom dijete je  sushi,a to je ustvari samo presna riba  I pirinac.

Period van  sezone  je vec druga prica.Uvideo sam da kad putujem(a to je skoro svakog  vikenda  kada  mi sezona  nije u toku),cesto preskacem obroke.Kako bi zadrzao ovu masu,nakon tih obroka koje ne stizem da uzimam redovno,cesto odem do lanca restorana u kojima se prodaju hamburgeri.Obicno narucim  dva trostruka  hamburgera(svaki ima po tri pljeskavice unutra),sa  jednom kriskom sira ,kecapom isenfom,I uzmem ponfrit ali bez soli.

Jos jedna stvar koju volim da jedem van sezone su pite od slatkog krompira.Odlicnog su okusa,I obicno narucim pet ili sest pita  tokom nedelje,ali polovinu mi uvek pojedu prijatelji,I moja zena  Kerry.Volim da pojedem parce te pite za desert,jer na taj nacin unosim veoma kvalitetne ugljene hidrate I proteine u organizam.Za sad ih ne prodaju van  Las  Vegasa,inace bi vam  rado dao informaciju o tome kako da narucite ovu pitu,zaista su savrsenog  ukusa.


MD-----------Januar-Februar   2011 godina

http://www.ogistra-nutrition-shop.com/index.php




Comments

Popular Posts From This Blog

VINSTROL-LOŠE VESTI

ISPOVEST JEDNOG KORISNIKA AAS

ANABOLIČKA FARMAKOLOGIJA-STANOZOLOL (winstrol)